Plecy
fb i ig

Rezerwacja zasięgów w reklamach

Coraz bliżej najgorętszy okres reklamowy, który niestety wpłynie na to, że reklamy będą drożeć. Dlaczego?

Przypomnijmy sobie, w jaki sposób wyceniana jest reklama i dlaczego ta cena jest ruchoma.
Systemy reklamowe wyświetlają kreacje w wyniku aukcji. Jest to aukcja pomiędzy Tobą i innymi reklamodawcami. Nagrodą w wygranej aukcji jest wyświetlenie reklamy, natomiast karą za to, że reklamodawców jest więcej – większy koszt.

Jest to efekt prostej zasady popytu i podaży. Mała liczba reklamodawców – reklama tanieje. Więcej osób chce się reklamować – reklama drożeje.

Z tego powodu w listopadzie i grudniu także będzie drożej. Każdy będzie chciał ugryźć kawałek tego tortu sprzedażowego podczas czarnego piątku, Świąt, końca roku.

Czy jest sposób na to, by jednak nie płacić więcej niż dziś?

TAK!

Na screenie powyżej widzisz opcję, która jest dostępna na poziomie wyboru celu kampanii. Domyślnie masz zawsze wybraną opcję AUKCJA. Wówczas cena CPM, czyli Cost Per Mile (opłata za 1000 wyświetleń) jest zmienna. W przypadku, gdy wybierzesz opcję REZERWACJA, wówczas mówisz Facebookowi, że rezerwujesz zasięg w konkretnym terminie i cena wtedy się nie zmienia.

Rezerwację możesz wybrać tylko przy celach reklamowych AKTYWNOŚĆ, oraz ROZPOZNAWALNOŚĆ, natomiast mimo to możesz optymalizować pod wyświetlenia wideo, czy liczbę aktywności pod postami.

Kiedy już wybierzesz REZERWACJĘ, wówczas w zestawie reklam pojawi się okienko, którego wcześniej nie było. Widzisz je poniżej.

Po lewej stronie masz dostępne formaty reklamowe a po prawej informacje o tym jaki zasięg rezerwujesz. Na przykładzie widać, że za 1000 zł zarezerwowano 531k zasięgu, gdzie koszt CPM to 1,88 zł. Widać taże, że zasięg będzie równy liczbie wyświetleń. Dlaczego? Ponieważ częstotliwość wyświetlania jest równa 1. Oznacza to, że jedna osoba zobaczy Twoją reklamę tylko jeden raz.

Kiedy taka rezerwacja zasięgu ma sens?

Zawsze wtedy, kiedy chcesz „ogrzać” Twoich odbiorców i przygotować ich do tego, co będzie się działo w kampanii sprzedażowej. Różnego rodzaju pre launche, product launche itd. promowanie postów, zwiększanie aktywności, wyświetleń wideo…

Przykład? Rezerwujesz zasięg na promowanie wideo, które lokuje Twoje produkty czy usługi, by zwiększyć świadomość i chęć posiadania, po czym za pomocą remarketingu uderzasz już z kampanią sprzedażową, optymalizowaną pod konwersje. Kampania hybrydowa 🙂

Co istotne? Nawet jak teraz zarezerwujesz zasięg na wybraną datę, to cena tego zasięgu nie wzrośnie! I właśnie o to w tych chodzi, żeby nie płacić więcej za wyświetlenia, gdy już będzie boom reklamowe.

Przeanalizuj swoje plany reklamowe na najbliższe tygodnie i sprawdź, czy znajdzie się tam miejsce na to, by już dziś zarezerwować zasięg. Może Ci się to bardzo opłacić.

Pozdrawiam
Daniel