Plecy
untitled-16 kopia

Reklamy graficzne na TikToku

To dość zabawne, że jeszcze jakiś czas temu mówiłem o tym, że TikTok to taki odwrócony Facebook.
Przypomnę, że na Facebooku na samym początku mieliśmy możliwość używania jedynie grafik w kreacjach reklamowych. Po latach możemy już używać grafik, animacji, wideo, zdjęć 3D itd.
Na TikToku reklamowanie zaczynaliśmy jedynie od wideo. Dzisiaj można już bez problemu wrzucać grafiki i tworzyć nawet reklamy w formie MPA – multi product ads.

To otwiera drogę wielu reklamodawcom, którzy nie byli skłonni do tego, by tworzyć reklamy wideo. W sumie nie dziwię się, bo w niektórych branżach trudno robić reklamy wideo na TikToka. Przykład? Branża funeralna. Wyobrażasz sobie taką reklamę na TikToku? Jakiś challange może? No właśnie…

Swoją drogą, oprócz zakładu pogrzebowego Bytom, to chyba nie widziałem jakiegokolwiek marketingu w Sieci 😉 Pamiętasz ten post w dniu wyborów? „Wszyscy do urn”.

Wracając do TikToka.

Dziś tworząc kampanię reklamową i używając nieautoryzowanego konta – profilu – na TikToku, możesz wybrać w kreacjach reklamowych grafiki.

Samo tworzenie kampanii jest dość łatwe i nie powinno być z tym jakichkolwiek problemów. W dostępnych materiałach wideo na platformie masz już pewnie wideo, gdzie tworzę kampanię krok po kroku. Wystarczy, że w ostatnim kroku zamiast formatu POJEDYNCZY FILM wybierzesz POJEDYNCZY OBRAZ lub KARUZELA.

Jak ze skutecznością takich reklam?

Szczerze to testuję to dopiero w jednej kampanii i nie widzę, by wyniki były lepsze lub gorsze. Na tem moment kampania się optymalizuje, więc na wnioski przyjdzie czas.
Polecam jednak spróbować u siebie tego formatu, tym bardziej, jeśli nie tworzyłeś reklam na TikToku tylko z tego powodu, że musiałeś/aś użyć wideo.